Sunday, February 7, 2010

ABOUT MY LIFE WITH MY FUTURE HUSBAND


Assalammualaikum wbt....
Hari nie hari pertama sy sign in blog nie,pada 7 Feb, 2010 jam 12.30 tgh hari. Hari nie sy nk cerita sikit tentang pertama kali sy jumpe dgn bakal suami sy bernama Mohd Rasidi bin Said. Entah mcm mna secara kebetulan sy berkenalan dengannya. Mse tue sy still lg dgn ex-boy sy sblum nie, pertama kali die col sy tnye spupu die,die ingt no. sy tue no. spupu die. Sejak dari itu mula la perkenalan antara sy dgn bkal suami sy. Tp msa tue sy langsung xnk bkwn dgn die, alasannya die xde la handsome xmau la sy kwn dgn die. Tp die still msg sy walaupun pd msa tue sy xlyn msg2 die. Mse tue sy xbekerja dan duduk di kampung.
Pada akhir bulan 12 sy dapt kerja di carring farmasi kat Tropicana City Mall Petaling Jaya, itu pun abg angkat sy yg carikan. Mse tue jgak bakal suamiku ini xputus asa untuk msg bgn sy walaupun st msg die sy xbls. Pada 3 Mac, 2009 sy mendapat kerja tetap di Kementerian Kesihatan Malaysia, Putrajaya. Dan pada masa tue jgak lah bakal suamiku ini mengajak aku keluar mkn bersama.Itulah kali pertama aku bertentang mata dgnnya dan berjumpa dgn bakal suamiku. Adala dalam dua tiga kali kami berjumpa, lepas tue kami xjumpa lagi sebab dia kena pergi kursus di perak selama 3 bulan. Dia adalah seorang tentera udara. dalam pada masa 3 bulan dia di sana die ada jgak msg dgnku tp...aku buat tak tahu saja. Lepas sebulan dia duduk di sana terus xde msg dari die. Ingat dia dah xde msgku lagi tapi anggapanku benar2 meleset belaka. Selepas 3 bulan dia menghadiri kursus dia balik ke kem pada akhir bulan 5, dan die pun telah msh dgnku. Masa tue aku rasa malas sngt nk bls msg die tapi disebabkan ada sdikit rsa rindu padanya dan ingin bertanmya khabar dia aku pun membalas msg dia. msa tue aku ada konflik dgn ex-boy aku sebab tue aku lyn die...hehehe
Hubungan kami semakin rapat dari hari ke hari. Hari-hari dia mengajak aku keluar walupun jauh untuk datang berjumpaku. mana taknya dari Banting ke Putrajaya jauh tu beb....
tapi dia xpernah jemu untuk memikat hatiku. Pada satu malam hubunganku dengan ex-boy ku telak ku putuskan, sedih jugaklah masa tue, tapi die sentiasa ada disisi aku ketika aku memerlukan teman...Malam tue dia bawakku pergi ke menara tijau di Ampang. Disitulah die telah meluahkan isi hatinnya kepadaku... Pada masa tu juga aku telah menceritakan segalanya tentang diriku dan mengapa aku tidak menerimanya dari dulu lagi. Dia tidak kisah dgn sejarah hitam yang telah berlaku dalam hidupku. Malam itu buat aku terus menerimanya dengan hati terbuka adalah kerana satu janjinya padaku iaitu dia menerimaku seadanya dan dia juga berkata sekiranya aku tidak menerimanya mungkin aku tidak akan ddapat seorang lelaki sepertinya lagi. Lantaran itu aku menerimanya dengan hati yang ikhlas dan jujur.
Dia telah melamarku pada hari lahirku yang ke 21 iaitu pada 28 Jun, 2009. Dia memberiku sebentuk cincin tanda bermulanya hubungan antara aku dengannya. Pada masa itu akulah org yang paling gembira sekali kerana die juga telah menberitahu kedua org tuaku yang dia hendak masuk meminangku.
Aku telah diikat dgn tali pertunangan dengan bakal suamiku pada 8 Ogos, 2009. Beermula dari saat itu aku telah bergelar tunangan orang. Hanya Allah yang tahu betapa bersyukur dan genbiranya aku pada masa itu. Hubungan kami ini kami ingat hanya sekadar sahabat tetapi tak sangka pula hingga aku beertunang denganya pula. Kami bercinta setelah kami bertunang dan aku sangat bahagia bila bersamanya. Hubungan kami pun mendapat restu dari kedua orang tua kami. Sehingga sekarang aku semacam tidak percaya bahawa aku akan berkahwin dengan bakal suamiku ini yang dulunya aku tidak mahu berkawan denganya...Syukur alhamdulillah hubungan kami sehingga sekarang bahagia. Aku harap sehingga ke tarikh perkahwinanku nnti tiada apa yang akan menghalang kami.

2 comments: